2010-07-22

SAAB 9-5 bagažinės dangčio laidų remontas

Po du metus trukusių kančių su karts nuo karto nuslankstančiais bagažinės laidais, kai eilinį sykį nustojo veikti parkingo davikliai, numerio apšvietimas ir atbulinio bėgio lempos, nusprendžiau pagaliau išspręsti šią problemą. Po 3 kosmetinių remontų vaizdas buvo toks:
Pradžiai nusipirkau remontui reikalingas medžiagas (viskas pirkta Lemonoje):

1.   5 m. ilgio 0,75 mm storio montažinio laido
2.   1 m. 3,2 mm termo kembriko (po mažiau neparduoda :) )
3.   1 m. 10 mm. pinto apsauginio kembriko
4.   Izoliacinės juostos ir 9,6 mm storio termo kembriko turėjau.

Bendra medžiagoms išleista suma nesiekia 10 Lt.

Darbo eiga:

1.   Nuimame apdailą:
Tiesa, taip ir nesugebėjau atkabinti dviejų plastikinių "šponkių" kurios matomos stačiakampiame įdubime, tačiau laidus atjungti tai netrukdė.

2.   Atjungiame laidus dangtyje, kaladėlę prie galinės kairės pusės žibinto, bei visas apsaugas:
3.   Galiausiai ant stalo turime tokį vaizdą:
Čia iš arčiau:
4.   Prieš perkerpant laidus reikia juos pasižymėti, kad atskirtume, ką su kuo reikia sujungti. Žymėjimui panaudojau izoliacinę juostą. Tiesa, kadangi prieš tai buvo perlūžę bene 4 laidai ir lituodamas juos buvau sumaišęs tai teko pereiti per laidus ir juos atrinkti:
5.   Atsikerpame 9 laidus (tiek reikia pakeisti visiems laidams) po 40 cm., nuvalome galus:
 6.   Viename gale sujungiame, užlituojame bei uždedame termo kembriką:
7.   Prieš užlituojant atrą galą reikia užmauti pintą apsauginį kembriką, 2 galiukus 9,6 mm. termo kemkriko bei ant kiekvieno laido po gabaliuką 3,2 mm. termo kembriko laidų izoliacijai :
8.   Užsukame ir užlituojame kitą galą bei izoliuojame:
9.   Anksčiau užmauto pinto apsauginio kembriko galus apsaugome termo kembriku:
To nepadarius apsauginio kembriko galas atrodys taip ir visur klius:
10.   Viską atlikus iki galo vaizdas atrodo taip:
Reikia pažymėti, kad apsauginį pintą kembriką reikia nutempti į tą vietą kuri bus tarpe tarp kėbulo ir bagažinės dangčio:

11.   Galiausiai sumontuojame viską atgal į automobilį, sujungiame laidus:

12. Uždedame atgal apdailą. Dedant apdailą reikia nepamiršti, kad prieš dedant plastikines "šponkes" reikia jas atsargiai ištraukti taip:

Sveikinu, remontas baigtas!:)

P.S. nepamirštame išmesti šiukšlių:)
!!!Klaidos!!!

Panašu, kad pasirinktas laidas buvo šiek tiek per storas (9x0,75 mm. + termo kembrikas), kadangi visus laidus sunkiai prakišau pro plastikinę detalę, kuri jungiasi prie dangčio (žr. dešinėje.):
Rekomenduočiau visus laidus imti 0,5 mm. ir tik juodajį keisti 0,75 mm. laidu, kuris iš pažiūros yra storesnis nei visi kiti.
Pasirinkus plonesnius laidus, būtų galima naudoti ir mažesnio diametro apsauginį pintą kembriką. Siūlyčiau 8mm, kadangi kišant laidą pro tą pačią plastikinę detalę užstrigo ant apsauginio kembriko galų uždėtas termo kembrikas:
Galiausiai teko abu galus vynioti izoliacine juosta, tačiau probleminės vietos, t.y. ten kur laidas nuolat lankstosi, galutinis rezultatas nenukentėjo ir pavyko pasiekti tokį rezultatą kokio norėjau.


1 komentaras:

Anonimiškas rašė...

Padėjai. Susitvarkiau savo laidus taip pat, tik pasirinkau ne kokį laiką- žiemą. Šiek tiek sunku dirbti buvo prie -10 :D